Anty-Stresowy : Parasol ochronny

Anty-Stresowy : Parasol ochronny ?
Rozgorączkowani , niecierpliwi w drodze ku przyszłym wydarzeniom niemal nie zauważamy tego co tu teraz . Jak się zatrzymać i pozbyć się niepotrzebnego napięcia.
Krótko o stresie 
Jeżeli szukamy winnego który powoduje , że nie możemy się czuć na co dzień , tak jak chcemy się czuć to winny jest za to stres.
Działanie stresu ?
Stres sygnalizuje nam , że coś jest nie tak , że powinniśmy interweniować , albo podjąć walkę albo najprościej uciec. 
Stres świadomie wywołuje u nas nieprzyjemne , uczucia by zmusić nas do działania. Problem w tym że sami komplikujemy sprawę usiłując odpowiedzieć sobie dlaczego czujemy się źle.  Mózg wtedy spieszy się z szukaniem podobnych sytuacji z przeszłości , i przepowiada nam co się może wydarzyć. Reasumując , stresujemy się nie tylko tym co się dzieje w obecnej chwili , ale także sytuacjami z przeszłości. My natomiast skupić się na obecnym problemie , i działać wplątujemy się w błędne koło naszych myśli , które niestety wysysają z nas energię i potęgują napięcie.
Rodzaje stresu ?
  • Stres Krótkotrwały 
Charakteryzuje się tym , że wyrzuca do naszej krwi niewielkie ilości adrenaliny i kortyzolu. Może on nam uratować życie , gdy np. potrzebna jest natychmiastowa ucieczka.
  • Stres Długotrwały 
Jest on bardziej niebezpieczny gdyż powoduje , że hormony stresu wpompowywane są w krew miesiącami bądź też latami.
  • Rozładowanie stresu
Uświadamiamy sobie co nas stresuje , i spokojnie zmierzyć się z sytuacją w której się obecnie znajdujemy. 
Jeśli czujesz , że ogarnia cię napięcie , musisz zacząć od rzeczy najprostszej czyli od oddychania. Weź powoli kilka głębszych oddechów przez nos , skupiając uwagę na oddechu i wydechu. Oddech łączy nas ze spokojem i świadomością , kiedy na chwilę utracimy z nią kontakt , pozwala to dostrzec napięcie mięśni i przypomina byśmy przyjrzeli się własnym myślą i uczuciom.  Będąc w kontakcie z nimi dostrzeżemy pełen kontrast stresującej sytuacji i będziemy w stanie szybciej odzyskać równowagę a dzięki temu zacząć myśleć konstruktywnie.
Jak sobie radzić ze stresem ?
Uświadom sobie , jakie sytuacje wywołują u ciebie niepotrzebny stres i zacznij sobie radzić z nimi w inny sposób. Innymi słowy wyjść poza działania nawykowe.
Każda konstruktywnie rozwiązana sytuacja staje się naszym nowym punktem odniesienia i definitywnie wpływa na to jak oceniamy swoje siły. Natomiast jeśli mimo stresu świetnie poradziłeś sobie z jakimś trudnym zadaniem w pracy , to taka sytuacja w szczególny sposób buduje Twoje zaufanie do samego siebie.
Odpowiadasz sobie na pytanie „ Skoro poradziłem / am  sobie z trudnym zadaniem w pracy i dałam / em  radę to teraz też sobie poradzę „ Dobrze jest czasami się wyłączyć raz po raz i porównać się do lokomotywy której zabrakło energii , mamy awarie itd. Jest to jak nagłe pobudzenie. Wszystko staje się prostsze , zwracamy uwagę na to co ważne  , a co nie , czym się zająć , a co odpuścić. Znów odbieramy świat zmysłami , widzimy kolory , mamy apetyt , czujemy zapachy. Co zadziwiające . Świat się jakoś nie zawalił jakoś sobie bez nas radzi 
Natomiast jeśli mimo stresu świetnie poradziłeś sobie z jakimś trudnym zadaniem w pracy , to taka sytuacja w szczególny sposób buduje Twoje zaufanie do samego siebie. Odpowiadasz sobie na pytanie „ Skoro poradziłem / am  sobie z trudnym zadaniem w pracy i dałam / em  radę to teraz też sobie poradzę „ Dobrze jest czasami się wyłączyć raz po raz i porównać się do lokomotywy której zabrakło energii , mamy awarie itd. Jest to jak nagłe pobudzenie. Czy potrzebujemy nadzwyczajnych okoliczności , by zacząć żyć obecną chwilą , że żaden dzień się nie powtórzy , jutro nie nadrobimy tego , co możemy przeżyć tylko dzisiaj. Czyli stres negatywny (dyskomfortowy) , zamienia się w stres pozytywny (euforyczny) mobilizujący do działania.
Strona główna | Spis treści
Udostępnij na: